De media- en marketingwereld wordt de afgelopen 12 maanden gekenmerkt door een periode van onzekerheid. De complexiteit van het online inkoopmodel, de vele reclame fraudegevallen en brand safety problemen zorgen ervoor dat adverteerders zich afvragen of ze nog wel de juiste platforms gebruiken en samenwerken met de juiste online media. Sonia Marguin, Research Director van EuroNews, legt in een artikel op warc.com uit waarom TV-reclame beter voldoet aan de eisen van adverteerders dan online reclame.
Consumenten verliezen het vertrouwen in media
Door de groei in ‘fake news’ en de toename van onbetrouwbare en sensationele content op social media is het niet verbazingwekkend dat consumenten steeds voorzichtiger worden, selectiever zijn in waar ze hun informatie vandaan moeten halen en zich vaker afvragen wie ze nog kunnen vertrouwen. Hierdoor daalt het vertrouwen in media, en daaraan gekoppeld het vertrouwen in de merken die in deze media adverteren. En dat gebeurt allemaal door diezelfde media-industrie die jarenlang juist het vertrouwen in de media heeft willen opbouwen. Keith Weed, CMO van Unilever, vindt het erg zorgwekkend wat voor een invloed dit zal hebben op de consument en op de relatie tussen merken en consumenten. Hij doet tijdens een IAB-bijeenkomst een omroep aan de media-industrie om gezamenlijk weer het vertrouwen in ons systeem en in de samenleving te herstellen.
Bron: Screenforce.nl (03 april 2018)
Contact opnemen